Kwaliteit

Wij werken samen in een hecht team van gekwalificeerde medewerkers. D.m.v. bij- en nascholing houden wij ons op de hoogte van de laatste stand van de wetenschap en houden wij nieuwe ontwikkelingen bij. Onze praktijk is kleinschalig en persoonlijk. Het is ons streven zorg te dragen voor een zo stabiel mogelijk eindresultaat na de orthodontische behandeling en een tevreden patiënt!

Aan de volgende kwaliteitsdoelen hechten wij veel waarde:

Kwaliteit van uitoefening van het vak

o   Door het volgen van bij- en nascholing en door deel te nemen aan de intercollegiale visitatie

o   Evalueren van het behandelresultaat

Kwaliteit van de relatie met de patiënt/consument

o   Goede communicatie, duidelijke uitleg en persoonlijke aandacht voor de patiënt/ouder/begeleider

o   Goede behandelplanning, efficiëntie, zo kort mogelijke behandelduur, teamwork

o   Goede bereikbaarheid en opvang van pijnklachten

o   Evaluatie enquête patiëntentevredenheidsonderzoek (ESAS)

Kwaliteit van de praktijkorganisatie

o   Bij- en nascholing voor alle praktijkmedewerkers

o   Certificering

o   Functie van praktijk-/officemanager inpassen

o   Met regelmaat houden van werkbesprekingen/functionerings- en beoordelingsgesprekken

o   Protocollen up-to-date houden

o   Team-uitjes

Wij volgen de richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg en besteden veel tijd en aandacht aan het volgen van bij- en nascholing, interne scholing en het lezen van vakliteratuur. De praktijk voldoet aan de kwaliteitseisen van de Nederlandse Vereniging van Orthodontisten (NVvO). Dat houdt in:
– voldoende bij- en nascholing van de orthodontist
– iedere vijf jaar intercollegiale visitatie van de orthodontist
– branchecertificaat van de NVvO (ISO 9001 certificatie)
– iedere vijf jaar herregistratie in het specialistenregister